Näytetään tekstit, joissa on tunniste muistot. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste muistot. Näytä kaikki tekstit

lauantai 27. kesäkuuta 2020

Muisto....

Taivaskissa!

"Olen avaruuksien kissa, olen kissa ihmeellinen.
Olen unien, tähtien kissa, tulin takaa pilvien.

Minä rakensin teille talon, jossa paljon rakastetaan.
Nyt takaisin lähden, mutta palaan uniinne toisinaan".

Runon löysin netistä!

Tämä postaus on nyt surullinen sekä raskas.
18.6 jouduimme yllättäen hyvästelemään ja hautaamaan rakkaan lemmikki kissamme Miun, joka kuoli tapaturmaisesti.😭🐈
Ikävä on kova.😭
Tästä johtuen ei oikein ollut syntymäpäivä eikä Juhannusfiilistä.
En olisi uskonut, että luopuminen on jo näin pian ja vielä näin ikävällä tavalla.
Jotenkin sitä ajatteli, että Miu saa elää vanhaksi. 
Varsinkin, kun osasi varoa autoja yms ja vieraita ihmisiä. 
Asumme maalla jossa se sai kulkea vapaana, viihtyi kyllä paljon sisällä,
mutta näin kesällä ulkoilma veti puoleensa.

Runo kuvastaa kaikinpuolin Miuta, se valitsi meidät ja jäi meille, kun aikanaan meille jostain ilmestyi hyvin huonokuntoisena.
Annoimme sille ruokaa, hoidin sen haavat ja laitoin pedin terassin suojaan turvalliseen paikkaan.
Olimme varoja, että se lähteen jatkamaan matkaansa, kun on ensin levännyt ja kerännyt voimia, mutta toisin kävi, se tuli ja jäi meille.
Monista etsinnöistä huolimatta, kukaan ei kaivannut sitä, joka oli mielestämme ihmeellistä, selvästi se oli ollut jonkun lemmikkinä. 
Miksi Miu päätyi meille, sitä emme tiedä, mutta jokin syy ja johdatus siihen oli. 
Emme myöskään tiedä sen aikaisemmista kotioloista yms. 
Emme täten tienneet sen ikää, mutta eläinlääkäri arveli muutaman vuoden ikäiseksi.
Koska emme tienneet sen syntymäpäivää, vietimme sitä sinä päivänä, kun Miu meille tuli. 

Opetin sen uudestaan leikkimään, jonka se oli tyystin unohtanut.
Outoa sinänsä, kun kissa on aina leikkimielinen.
Opetin sen myös käymään hiekkalaatikolla, vaikka Miu oli sisäsiisti oli sekin asia hieman päässyt unohtumaan. 

Kun etsinnät Miun omistajista eivät loppuviimeinkään tuottaneet tulosta, 
päätimme pitää sen.
Käytimme sen eläinlääkärillä, joka antoi tarvittavat rokotteet, loishäädöt ja samalla sitten leikkautimme sen.
Annoin sille nimeksi Miu, niin sydäntä särkevästi se Miukui, kun pyytäen apua viimeisillä voimillaan kohdatassamme.❤
Seitsemän ihanaa vuotta se meitä ilahdutti .
Nämä seitsemän ihanaa vuotta, jotka Miu oli meillä, olivat sen elämässä parasta aikaa, se sai paljon rakkautta, turvaa ja hoivaa sekä se antoi meille myös paljon iloa.
Sen kehräys oli voimakasta ja erittäin rentouttavaa ja vaikka Miu ei ollut sylikissa piti se rapsutuksista sekä läheisyydestä❤
Sille oli kiva jutella iloista ja suruista, aina sai vastakaikua.
Miu oli kova puskemaan ja " puhumaan".

Miu oli mitä ihanin ja kiltein kissa, ei koskaan tehnyt pahoja.
Hyväksyi omakseen jopa kissakolmikon, joka meille tuli kaksi vuotta sitten.
🐈🐈🐈❤
Kissakolmokko on ollut ihmeissään, missä ystävä on ja etsinyt sitä. 
Ne ovat myös aistineet meidän surun ja siten lohduttaneet meitä, antaen eritystä huomiotaan meille. 

Miu seurasi joka paikkaan perässä, minne menin. 
Se oli monessa puuhassa mukana, kaveri jonka kanssa aika kului rattoisasti.❤
Nyt ei enään ole pannuhuone, sauna eikä puutarhakaveria. 😭🐈
Ei hyppää Miu enään ikkunalaudalle, odottaen että päästetään sisälle.
Sanat eivät riitä kertomaan sitä surua mikä meillä on, niin suuri kaipuu sen poismenosta jäi. 😭
Onneksi on muistot ja kuvat ❤
Hyvää matkaa Miu kissojen taivaaseen! 

                                                   Muutama kuva Miusta....








                                                      En nyt kuvata ilme....
                                         
Miu ja Domina ulkoilemassa...

                Miu tykkäsi kikkailla ....





                                              Laatikoihin on kiva sulloutua....
                                                             Miu ja Figaro....
                                                         Miu ja Karvinen....
Miu ja Domina....
                                                              Ystävät koolla....
                                                            Saunakaveri....

Tässä on hyvä olla....
                                                             Puutarhassa....





                                                            Miu ja Peikko....




Peikko kävi hyvästelemässä ystävän....

Viimeiset kuvat Miusta.... 



Lepää rauhassa Miu!
25.8. 2013 - 18.6. 2020
   
                                                                   - Satuli-

sunnuntai 13. toukokuuta 2018

Ihanat sukat sekä Äitienpävää!



                                         Muistoja....

" Lapsuus se on korvaamaton, paljon mä sain,
 siks kiitän nyt vain.
Äidillein vaan laulaa nyt saan, Äideistä parhaimman sain.
Lohdun hän loi, suojan hän soi, hellyyttä koin,
nyt kiittää suo voin.
Rakkaudestaan voimaa mä saan,
Äideistä parhaimman sain.

Hän ymmärtää ja lohduttaa, laulun tään hän nyt saa.
Kallein hän on, niin korvaamaton, parhain hän on äiti mun.

Luotas jos tie kerran mun vie,
 suureks kun vartun unhoon jää et.
Muistot nää mieleen jää, rakkautes tää,
Äideistä parhain sä oot.

Hän ymmärtää ja lohduttaa, laulun tään hän nyt saa.
Kallein hän on, niin korvaamaton, parhain hän on äiti mun.

Luotas jos tie kerran mun vie,
suureks kun vartun unhoon jää et.
Muistot nää mieleen jää, rakkautes tää, 
Äideistä parhain sä oot, Äideistä parhain sä oot"....

Näin kauniisti laulaa äidistä Jari Huhtasalo!

Tämä laulu on mielestäni yksi kauniimmista Äideille tehdyistä lauluista.
Tällä laululla on minulle erittäin suuri merkitys ja se saa minut herkistymään, joka kerta kun kuulen sen.
Nyt kun äiti on poistunut keskuudestamme, saa tämä laulu silmät kostumaan ja tunteet pintaan, onneksi on muistot, joita voi aina muistella.
Minä kunnioitan äidin muistoa viemällä Äitienpäivä ruusun haudalle ja illalla sytyttämällä muistokynttilän.
Käymme tervehtimässä miehen äitiä ja illalla näemme nuorisoa:)
Kaikki muistot ja rakkaat koolla:)
Päivän päätteeksi vielä rentouttava sauna, niin mikäs sen mukavampaa:)
Siitä on sitten mukava jatkaa taas kohti uutta päivää.

Olen minä puikkojakin heilutellut tasaiseen tahtiin.
Niiltä tipahti jälleen sukat, villasukkien vuosi kirjasta malli Ihanat.
Tämä malli on nimensä veroisesti ihana, niin tehdä kuin katsellakin.
Sukassa on kaunis malli  ja eritoten takana kulkeva sydänkuvio tekee siitä vieläkin kauniimman.
Se oli nopea kilkuteltava, ohje oli selkeä ja se meni kerrasta myös minun pikkuruiseen rusinaani.
En siis kertaakaan joutunut purkamaan sitä.

Olen aina aristellut tehdä sukkia valkoisina, mutta nyt täytyy todeta, että tämä malli on todella kaunis valkoisena, siinä kuviot tulevat hyvin esille.
Nämä sukat sopivat lahjaksi niin Ystävänpäivänä , Syntymäpäivänä kuin näin Äitienpäivänäkin,  juuri tuon  kauniin sydänkuvionsa ansiosta.
Sukkien saaja ilahtuu varmasti ne saadessaan.
Nämä sukat ovat äitini muistolle, ne lämmittävät jalkojani ja tuovat mieleeni muistoja Äidistä!
 
                                       
                                             Ihanat....




 
Malli on kuin kaunis koru....


                                             Takana ihana sydänkuvio....



                             Kahvipöydän viileä herkku....


                                          Niin hyvää....


Meidän kahvipöydässä on erilainen "kakku".
Tehtiin tämmöinen suklainen rommirusina jäätelö,
viileä herkku joka sopii, niin juhlaan kuin arkeenkin.
Mukavaa vaihtelua perinteisen täytekakun rinnalla.
Se on nopea valmistaa ja sen voi tehdä ihan omien maku tottumuksen mukaisesti.
Ja on niin hyvää, että vie kielen mennessään:)

                       Näihin kuviin sekä tunnelmiin....

Toivotan ihan kaikille Äideille oikein ihanaa Äitienpäivää!

                       
                                            - Satuli-